לומדים (איך) ללמוד

מתחילים ב-7.7.2021
ההרשמה בעיצומה!
קורס מונטסורי מעשי להורים לילדים בגילאי 3-5
קורס וירטואלי מקיף שכולל 10 מפגשים ומפגש ייעוץ אישי

איך בונים בילד יכולות קשב וריכוז?

מה תפקידו של הסדר והסביבה ליכולות הלימוד?

איך בונים תרגיל או פעולה לימודית (בכיף)?

איך משפרים אחיזת עפרון? תרגילים במוטוריקה גסה ועדינה

איך משפרים את הזכרון? תרגילים באבחנה חזותית

כיצד נהפוך את ילדינו למספרי סיפורים?

קורס הורים "לומדים איך ללמוד" - הורים לילדים בגילים 3-5

למידה היא כל אינטראקציה שיש לילד עם העולם ואתם תגלו בקורס,  שילדים בגילאי 3-5 הם “מכונות” הלמידה האפקטיביות ביותר בעולם – הם  נועדו כדי ללמוד.

נלמד בקורס איך להעצים את הנטיות הטבעיות של ילדים בגילאים אלה ולסגל להם  – בחלון ההזדמנויות הכל כך חשוב הזה –  הרגלי למידה שילוו אותם, כל החיים.

נלמד אותם איך ליצור ריכוז וקשב, איך לזכור יותר טוב, איך להבין מושגים חשבונאיים  ואיך להרחיב את עולמם הוורבלי ( נשמע מוכר? “איך היה בגן? כיף…” ) אנחנו נלמד טיפים וטריקים  שיהפכו  את ילדינו למספרי סיפורים.

נעבוד על מוטריקה עדינה ומוטוריקה גסה, נבין איך להשתמש בגוף ובתנועה, כדי לזכור ונלמד איך להפוך את המופשט למוחשי, כך שהילדים יבינו את הבסיס הכל כך חשוב בחשבון, בשפה ומעל לכל – בכל מה שהוא לימוד – הרגלי למידה, כיצד ניגשים לתרגיל, מאיפה מתחילים ואיזו חשיבה יש לסגל.

הקסם של שיטת החינוך המונטסורית – היחידה המגובה במחקרים מדעיים והמאפשרת לכל הורה – בעזרים שיש בבית ובזמן שיש בכל מקרה בבית – להעצים את ילדו, לטעת בו תחושת מסוגלות עצמית ולראות כיצד למידה אינטואיטיבית וחוויתית פשוט מתרחשת מעצמה.

זה הזמן לקחת את המושכות  על כישורי הלמידה של הילדים ולהכין אותם למערכת החינוך, להקנות להם שגרה והרגלים שילוו אותם לאורך כל שנות הלימודים שלהם.

איך? בכיף!

נלמד לתווך  להם את עולם האותיות, המספרים , הרגלי קשב וריכוז, יכולות אבחנה חזותית והבחנה כמותית.  כך נוכל להכין אותם ללמידה – הכנה שתלווה אותם כל החיים!

אני מזמינה אתכם להצטרף למאות ההורים שעברו אצלינו קורסי הורים בשיטת החינוך המונטסורית.

מעוניינים בסילבוס המלא?

המשיכו לקרוא- זה פה בהמשך:)

מתי?
מתחילים ב 7.7.21 –  ההרשמה בעיצומה!

כמה עולה?
5 תשלומים של 512 ש”ח כ”א
סה”כ לתשלום 2560 ש”ח

הירשמו כאן לקבלת מידע, ועדנה רכזת הקורסים תחזור אליכם

אתם גם יכולים פשוט להרים טלפון – 

טלפון לעדנה שגיא, רכזת הקורסים :  – 076-5993303

קבוצת וואטסאפ לקורס

בקבוצת הוואטסאפ של הקורס, נשלח סרטונים ותמונות, נפעיל אתכם בשיעורי בית כיפיים ממש:) ונענה על שאלות בכל עת.

כיתה וירטואלית

הקורס יתקיים בכיתה ווירטואלית – לחיצה פשוטה על לינק ואתם מחוברים כמשתתפים פעילים. תוכלו לשמוע ולראות את המשתתפים, את השיעור והמצגת, ממש כאילו אתם נוכחים בכיתה. אין צורך בהורדת תוכנה – לחיצה על לינק ואתם מחוברים

הקלטות השיעור- שלכם!

לאחר כל מפגש שיעור תקבלו את הקלטות השיעור בלינק. המלצה שלנו- שווה לשמור אותן 🙂

לומדים איך ללמוד –
  בלי ללמוד בכלל…

מה הולך לקרות בקורס "לומדים איך ללמוד"?

נלמד לתווך לילדינו הקטנים – עוד בגילאי 3-5, את החדווה שבאותיות ומספרים, דרך משחק וגם דרך הרגלי היום יום.

דווקא בגילאים אלו, המוח של ילדינו הוא מוח סופג וסקרן, המבקש להיות מאותגר בידע.  גילאי 3-5 הם חלון ההזדמנויות שלנו כדי להקנות יסודות בסיסים בשפה וחשבון שיקלו על ילדינו בכניסה לבית הספר. אלה הגילאים להקנות שיטות למידה לכל דבר שהילד ייתקל בו כי לימוד הוא כל אינטראקציה שיש לילד עם העולם.

מוקדם מדי, לא?

ממש לא. אתם תראו שככל שהילד נחשף לשפה וחשבון, שיטות למידה, טיפים וטריקים להאצת זכרון, ריכוז,  תפיסה כמותית, וורבליות בגילאים מוקדמים, כך מתפוגג החשש והילד ניגש בטבעיות ללמידה באותה מידה של טבעיות שהוא סופג כל מילה או מושג אחר.

לומדים איך ללמוד

לאילו הורים מיועד הקורס?

הקורס “ללמוד איך לומדים”  נולד מתוך הצרכים שלכם ההורים בעידן החדש – אנחנו הורים מעורבים אבל חסרי זמן. אנחנו עסוקים, אבל רוצים שיתוף פעולה בכל אינטראקציה עם הילד.

מחקרים מראים שהלמידה המשמעותית ביותר  בגילאי 0-6  היא הלמידה שקורית בבית. אנחנו נלמד את הכלים והשיטות לייצר סביבת למידה שבונה ילדים מועצמים, בעלי עמוד שדרה רגשי חזק ויציב.

הקורס ללמוד איך לומדים

עם אילו כלים תצאו מהקורס?

תצאו מהקורס עם היכולת לטעת בילד תשוקה וחדווה לאותיות ולמספרים, אבל הרבה יותר מזה –

אתם תלמדו לתווך לילדיכם איך ללמוד ואת הידע הזה תוכלו להעביר לילדכם בבית בלי עזרים, בלי להפוך לגננת או למורה – כל זאת בטבעיות ובכל אינטרקציה עם הילד.

נלמד כיצד לשלב את כל החושים כדי לאפשר למידה – שמיעה, ראייה, יד (מוטוריקה עדינה), פה (הגייה ואבחנה) ובעיקר- הלב – מניעת חששות וחסמים לשפה ולחשבון ולמה שעומד מאחוריהם – תחושת מסוגלות, יכולת ריכוז, שטף דיבור ובטחון עצמי. 

ככל שנלמד לתווך לילדינו “איך לומדים” בדרך משחקית, שנכנסת לכל פן בחיי היום יום –  בארוחת הערב, במטלות הבית, בסידור הארון ובזמן הפנאי – נדע להנגיש הרבה יותר ממספרים ואותיות, חשבון ושפה – נוכל לדבר מונטסורי בבית.

על מה נעבוד בקורס?
לא נעבוד - נשחק!

נלמד תרגילים (כן, בגישה המונטסורית תרגיל הוא משחק והפעלה) שישמשו אותנו להקניית הרגלי שפה וחשבון (ודרכם ולא פחות חשוב מזה –  נלמד את יסודות הגישה המונטסורית בכל פן בבית ובסביבה)

נקבל כלים להעמקת יכולת ההבחנה החזותית של הילד, שטף דיבור ואוצר מילים, נלמד איך לטעת בילדינו מיקוד ופוקוס (יכולת ריכוז) עם הפעלות משחק מדהימות לשיפור הזכרון והריכוז.

ויש עוד:

נלמד את בסיס שיטת החינוך המונטסורית שתאפשר לכם לתווך מצבים, לפתור סיטואציות בין אחים, להשיג שיתוף פעולה, להתמודד עם התקפי טנטרום ועוד ועוד. כל אלה ממקום של עוצמה וחדווה.

לא סתם אנחנו אומרות שזה הקורס החשוב והמשמעותי  ביותר שיכולנו ליצור לכל הורה בישראל. 

מעוניינים בסילבוס המלא?

המשיכו לקרוא- זה פה בהמשך:)

מתי?
מתחילים ב 7.7.21 –  ההרשמה בעיצומה!

כמה עולה?
5 תשלומים של 512 ש”ח כ”א
סה”כ לתשלום 2560 ש”ח

הירשמו כאן לקבלת מידע, ועדנה רכזת הקורסים תחזור אליכם

אתם גם יכולים פשוט להרים טלפון – 

טלפון לעדנה שגיא, רכזת הקורסים :  – 076-5993303

סילבוס הקורס
מה מחכה לך בכל מפגש?

מפגש 1

מדברים “מונטסורית”, חושבים אחרת, לומדים את הילד

7.7.21 | יום ד’ | 20:30-22:00

רגע רגע, נעבוד?

 לא! במונטסורי הלמידה קורית מעצמה. 

אנחנו הולכים לשחק ולהנות:)

במפגש הראשון נשכח מכל מה שהכרנו, נעשה לעצמנו ריסטרט ונתחיל לשאול שאלות. אותן שאלות שאף אחד לא מדבר עליהן – מה מניע את הילד? מה מאפיין כל גיל? מה מאפיין את מבנה המוח של הילד בגיל הזה? 

באמצעות למידה ותצפית, נוכל לגלות עולם שלם ולספק לילד את המענה לו הוא זקוק בכל שלב. 

כמה פשוט, ככה פשוט.

במפגש הראשון נלמד:

  • מהו חינוך מונטסורי, כיצד השיטה בנויה ולמה היא מצליחה כל כך?
  • מיהו הילד ומהם המאפיינים הייחודיים של ילדים בגילאים השונים?
  • נעמיק בצרכי הילדים מגיל שנה עד 3 ונכיר את המונח ‘תקופות רגישות’
  • נכיר את המושג “הורמה” – המנוע הפנימי  של הפעוט, הדוחף אותו לעשות פעולות מסוימות ויהי מה, גם אם אמרנו “לא!”. 

באמצעות הבנת המנגנונים המפעילים אותו, נוכל להתאים את הפתרון ולסמוך על הדרך ההורית שלנו.

מפגש 2

14.07.21 | יום ד’ | 20:30-22:00

                                                            סביבת הבית המונטסורי – הבניית הסביבה והגישה, בהתאם לגילי הילדים

מפגש 2-ארגון סביבת הבית

במפגש השני נכיר את המונח “נטיות טבעיות” – אותן נטיות פנימיות שקיימות בכל ילד, 
כשהנטיות הטבעיות הראשונות אותן נלמד הן – סדר והתמצאות (יש להם את זה? לגמרי כן). 

יחד נלמד איך לבנות בבית סביבה מונטסורית מותאמת לגיל הילד ולצרכיו הייחודיים.
נגלה איך השינוי בסביבת הבית משפיע על הילד, איך הוא הופך לרגוע יותר, סקרן וחוקר, לומד ומתפתח, אכפתי כלפי הסביבה שלו ומטפח אותה.

  • סידור וארגון הבית בהתאם לצרכי הילד
  • רכישת כבוד לחפצים ושמירה עליהם
  • הורדת עומס וגירויים והשפעתם על יכולת הבחירה ופיתוח הסקרנות

נלמד מהו “אחסון שקט” וניצור פינות בבית המאפשרות לילדים להתנהל בעצמאות:

  • פינת שתייה
  • פינת התלבשות
  • פינת נשנוש יומי
  • אזור שינה
  • אזור החתלה ועוד

מפגש 3

21.07.21 | יום ד’ | 20:30-22:00

מהו תרגיל מונטסורי?
איך בונים תרגיל תואם גיל וגם איך מדגימים לילד את אופן העבודה עם כל תרגיל, במטרה לעודד למידה, התלהבות, התרגשות ושיתוף פעולה

תרגיל מונטסורי לילדים קופצניים

אנו ממשיכים להכיר את הנטיות הטבעיות של הילד והפעם – הנטיות הטבעיות לחקירה, עצמאות ומשמעות.

נבין מהיכן מגיע הצורך של הילד להרגיש לא רק אהוב, אלא גם משמעותי וחשוב, איך נעודד את הצורך הזה להפוך לפעולה יזומה ואיך אנחנו ההורים נתמוך ונגיב לילד כך שיחוש שנוכחותו היא חלק חשוב ובלתי נפרד מההתנהלות בבית

חקירה ועצמאות הן חלק בלתי נפרד מלמידה ובמפגש זה נלמד איך לבנות סביבה שתאפשר חקירה ועצמאות, אשר ילמדו אותם כישורי חיים שילוו אותם כל חייהם ומיומנויות שיהוו בסיס חזק לכל למידה שלהם בעתיד. 

במפגש זה תגלו עד כמה שיטת החינוך המונטסורית מותאמת לכל ילד – הרי כל הילדים מעדיפים ללמוד תוך כדי פעילות, משחק והנאה.

לכל תרגיל מונטסורי יש מטרת על:

  • מוטוריקה עדינה
  • חוש סדר וארגון
  • פיתוח יכולות ריכוז
  • הגדלת טווח הזיכרון
  • פיתוח סקרנות ורצון לחקור
  • חיזוק היכולת לפתור בעיות

נגדיר כיצד תוכלו לדעת איזה תרגיל מתאים עכשיו לילד שלי

יחד נתמקד בכמה רבדים:

  • בניית תרגילים בתחום כישורי החיים, הכנת האיברים הדרושים לחקירה ולמידה
  • תרגילים מותאמי גיל וכלים לחיזוק מוטוריקה עדינה ואחיזת 3 אצבעות
  • חיזוק יכולת ריכוז עצמית, הגדלת טווח הזיכרון ועוד…

מפגש 4

28.07.21 | יום ד’ | 20:30-22:00

הצגת תרגיל לילד, חשיפה לאותיות ולמספרים

תרגילים מונטסוריים ללמידת אותיות
  • איך מציגים לילד תרגיל (או “איך מלמדים במונטסורית”)?
  • איך יוצרים סדר יום וצורת התנהלות יומיומית שבעזרתם נוצרת אווירה של הרמוניה בבית?
  • נעניק כלים לחשיפה בלתי ישירה של ילדים לאותיות ומספרים, דרך פעולות יומיומיות כמו עבודה במטבח, משחק בגן השעשועים, בנסיעות…

הכלים שתקבלו:

  • סטים מגניבים של משחקים לשילוב האותיות והמספרים בחיי היומיום
  • יכולת בניית תרגילים בתחום כישורי החיים אשר משלבים אותיות ומספרים בחיי היומיום
  • אנחנו ההורים, נבין עקרון אחד- מספרים ואותיות בשיטת החינוך המונטסורי, הם כמו כל מילה או מושג אחר. למעשה, אין שום הבדל בין המילה “8” למילה “דובי”
  • נתרגל מספר תרגילים להבחנה כמותית ולזכירה של סדר הספירה
  • נלמד איך בונים משחקי התאמה בין ספרה לכמות

כן, כן, אנחנו יודעים…

תרגילי משחק אלה – כמה שהם חיוניים להתפתחותם של ילדים מועצמים, בעלי עמוד שדרה חזק ותחושת מסוגלות, אינם מיושמים ברוב הגנים בישראל ואינם מיושמים בבתי הספר.

אבל החדשות הטובות הן,  שגם אם ילדיכם לומד בבית ספר “מסורתי”, עם הכלים שתקבלו פה, תוכלו בקלות לעבור לדבר  ולתרגל מונטסורי בבית.

מפגש 5

18.08.21 | יום ד’ | 20:30-22:00

לאחר שהבנו את מוחו של הילד, ארגנו ויצרנו סביבה תומכת ללמידה, נכין את חמשת האיברים ללמידה של כל דבר: היד, הלב, העין, האוזן, הפה.                                                                                                                    נתחיל עם הכנת היד

“היד הוא כלי האינטליגנציה של האדם”  דר. מריה מונטסורי

במפגש זה תגלו איך הכנת היד תורמת למימוש הפונציאל הטמון בכל ילד החל ממשחק, כתיבה, מיון, כישורי חיים ואוכל ויצירות אומנות

נעבוד על אחיזת 3 אצבעות ותרגילים לחיזוק המוטוריקה העדינה.

יחד נתמקד בכמה רבדים:

  • בניית תרגילים בתחום כישורי החיים, הכנת האיברים הדרושים לחקירה ולמידה
  • תרגילים מותאמי גיל וכלים לחיזוק מוטוריקה עדינה ואחיזת 3 אצבעות
  • חיזוק יכולת ריכוז עצמית, הגדלת טווח הזיכרון ועוד
תרגילים מונטסוריים לאחיזת אצבעות

העיסוק באומנות הוא טבעי לילדים. בחלק זה נלמד איך להנגיש אומנות לילדים ומה חשוב לדעת כשאנחנו עומדים מול היצירה שלהם:

  • מה חשוב להם לקבל מאיתנו? 
  • איך שמים דגש על חקירת החומרים והכלים האומנותיים? 
  • איך נכון להגיב לאומנות של הילד בכדי להעצים אותו?

 

מיון הוא החלק המקשר בין כישורי חיים לשפה. יחד נלמד:

  • עקרונות בסיסיים, קטגוריות, וריאציות ומציאת הבדלים
  • איך מיון מהווה הכנה לתחומים דידקטיים כמו חשבון, שפה ומדעים
  • איך מיון יוצר סדר וארגון ומשרת את הילדים בהמשך רכישת מיומנות ומסוגלות למימוש כל תחומי החיים
לומדים לאכול באופן עצמאי לפי שיטת מונטסורי

אל תדאגו – לא נכביר בחלק התיאורטי (אבל נבין אותו) ונעניק בחלק זה תרגילים סופר פרקטים לחיזוק ההבחנה החזותית של הילד:

  • חשבו על משחק מכוניות למשל – הילד מתאים את סדר המכוניות לפי דוגמא. כך אנו  משפרים  את יכולת העין להבחין בהבדלים (וגם לא צריך לקנות שום דבר לצורך כך)
  • תראו את ההפעלה הגאונית הזו – גלילים עליהם כתובות אותיות וכדורי פינג – פונג עליהם כתובות אותיות. מה צריך לעשות? לקלוע את הכדור עם האותיות לגליל עליו כתובה האות. כאשר יישאר הכדור האחרון, עליו כתובה האות A וגם על הגליל האחרון שנותר, כתובה האות A, הילד ידע שהצליח! זה תרגול של  מערכת בקרת טעות עצמית – הילד יודע בעצמו אם עשה את זה נכון או לא –  כך נבנית תחושת מסוגלות ובטחון עצמי.

מפגש 6

25.08.21 | יום ד’ | 20:30-22:00

                                                                       ממשיכים עם הכנת האיברים ללמידה והפעם – הכנת העין והלב

             תרגיל מונטסורי לתפיסה חזותית

למה צריך להכין את העין ללמידה וגם,הרבה מדברים על הבחנה חזותית, אבל מה היא בעצם?

“הבחנה חזותית” מהווה פרשנות של המוח למידע שהעין קולטת ולא בהכרח משקפת אחד לאחד את הגירוי הפיזיקלי.

יכולות התפיסה החזותית שלנו נגזרות מהדרך שבה המוח מעבד את המידע החושי שהוא מקבל.

אנו המבוגרים ובייחוד הילדים, לא מסוגלים להתייחס בו – זמנית לכל המידע שנקלט בעזרת מערכת הראייה, ובפועל המערכת התפיסתית שלנו בנויה להתמקד רק בגירויים שהם רלוונטיים עבורנו.

בחלק זה של המפגש נלמד לחזק את התפיסה החזותית, להרגיע ולהשקיט אי שקט ואי קשב שמתעצמים כתוצאה מתפיסה חזותית “חלשה”. נחזק את היכולת להבחנה חזותית תוך:

  • יצירת מיקוד ופוקס כבסיס ללמידה
  • יכולת התאמה ויזואלית של פריטים דומים

נמשיך להכנת הלב ונבין איך הכנת הלב משפיעה על הביטחון העצמי והפניות הרגשית של הילד

למעשה, כל צורת העבודה המונטסורית מקורה בתוך הלב.

איך נבנה הדימוי העצמי אשר משפיע על הביטחון של הילד בעצמו?

  • נלמד איך להציג בפניו אתגר מדויק (לא קל מידי ולא קשה מידי)
  • נלמד מהי מערכת בקרת טעות עצמית
  • נלמד איך לשפר את חוויות ההצלחה שלו
  • נלמד איך ליצור עלייה בתחושת המסוגלות
  •  
  •  

הבחנה צלילית  והפה – הגייה

משחקים פונטים:

נלמד כיצד לפרק מילים להברות ולצלילים, עם שלל תרגילי משחק שתוכלו לייצר ביום יום, בלי עזרים בכלל. 

לדוגמא:  פירוק להברות ולמילים במחיאת כף, משפטים עם צליל חוזר (שרה שרה שיר שמח), משחק צליל פותח (לאתר את האות ג’ במאכלים שעל השולחן בארוחת ערב).

נלמד גם  משחקי הגייה נכונה שתוכלו ליישם עם הילד

מה הילד ירוויח מתרגילי משחק אלה?

הכנת האוזן  והפה, הם החלק המשמעותי ביותר למניעה של בעיות דיקציה: ככל שנתרגל, הילד לומד להבחין בדקויות שבין אותיות קרובות כמו  “ס”, “צ” , “ז”.

ככל שהילד מבחין בקלות בין צלילי האותיות, הרבה יותר קל לו להרכיב מילים וכתוצאה – לכתוב ולקרוא בקלות.

מפגש 7

01.09.2021 | יום ד’ | 20:30-22:00

מפגש זה יעסוק בהכנת האוזן והפה לתקשורת והבחנה צלילית.
באמצעות משחק, נחשוף את הילד לשפה עשירה, תקשורת מקרבת, הנאה ושיתוף פעולה

תפיסה כמותית

הכנת האוזן  והפה, הם החלק המשמעותי ביותר למניעה של בעיות דיקציה: ככל שנתרגל, הילד לומד להבחין בדקויות שבין אותיות קרובות כמו  “ס”, “צ” , “ז”.

ככל שהילד מבחין בקלות בין צלילי האותיות, הרבה יותר קל לו להרכיב מילים וכתוצאה – לכתוב ולקרוא בקלות.

 

  • נלמד איך הדרך בה אנו מדברים עם הילד משפיעה על היכולת שלו להיות בעצמו מספר סיפורים
  • נלמד למה חשוב לדבר עם הילד במשלב שפתי גבוה
  • משחקים פונטים – נבין איך משחקי שמיעה מלמדים את הילד להבחין בין צליל פותח וסוגר
  • נדע איך להציג לילד מה ‘כן’ במקום מה ‘לא’, נאפשר לו לשאול שאלות, נהיה קשובים למסקנות ודעות ונדע איך להחליף מילים מקבעות למילים מעודדות ומעצימות
  • משחקי הגייה נלמד כיצד לפרק מילים להברות ולצלילים, עם שלל תרגילי משחק שתוכלו לייצר ביום יום, בלי עזרים בכלל. 

מפגש 8

29.09.21 | יום ד’ | 20:30-22:00

                                              אחרי שלמדנו את מוחו של הילד והכנו את כל האיברים ללמידה, הגיע הזמן – ללמוד אותיות! 

הדרך הקלה, היעילה והנכונה ביותר ללמוד אותיות היא חשיפה אגבית.

יחד נלמד איך לחשוף את הילד לזיהוי אותיות ונכיר את שלבי הכתיבה והקריאה.

 

  • למה לומדים לכתוב לפני שלומדים לקרוא?
  • איך חשיפה אגבית משרתת אותנו בלמידת אותיות
  • מהו שיעור בשלושה שלבים ואיך ניישם אותו עם הילד
  • היכרות עם שלבי הכתיבה והקריאה
  • תרגול ושינון אותיות
  • משחקים ועזרים לתרגול כתיבה וקריאה

מפגש 9

6.10.21 | יום ד’ | 20:30-22:00

תתכוננו להתאהב בחשבון!
בין אם אתם חובבי מתמטיקה או לא, תגלו שעולם המספרים הוא עולם מרתק, מהנה וקל. כן, כן, במיוחד לילדים

נלמד להעביר דרך משחק ויצירה את העקרונות הבסיסיים של ספירה, זכירת סדר המספרים ופעולות חיבור פשוטות, על ידי העברת עקרונות החשיבה הכמותית המותאמים לגיל הילד

 

  • נלמד כיצד לתווך היכרות עם מספרים עד 10. אנו נראה שעבור הילדים, “שמונה” למשל, הוא   בדיוק כמו “בובה” או “בלון”
  • נלמד כיצד לתווך בקלות ספירת מספרים והבנה כמותית מאחורי המספר
  • נבין מהם שלבי ההבנה הכמותית: כמות, ספרה מייצגת, תרגיל מוחשי או תרגיל מופשט

 

כולם מדברים על העצמת הילד, אבל מהי “העצמה” בכלל? 

נבין איך אנחנו ההורים משפיעים על בטחונו העצמי של הילד ונדע איך להעניק לו בסיס רגשי יציב, תחושת מסוגלות, עצמאות וכישורים חברתיים, תכונות שילוו אותו כל חייו.

מפגש 10

13.10.21 | יום ד’ | 20:30-22:00

“ללמד, לא לתקן”
-מריה מונטסורי-

במפגש האחרון, נציף יחד שאלות ותובנות העולות מתוך השטח – הבית האישי והייחודי שלכם, ונסכם את כל מה שלמדנו לאורך הקורס

  • כיצד להיות קשובים לעצמנו, למפות את הצרכים שלנו וליישם בשטח
  • נלמד מתי להתעקש ומתי לשחרר
  • נלמד איך האופן בו אנו מתייחסים לעצמנו משפיע על האופן בו ניגש לילד שלנו

הצבת גבולות – מתחילים מההתחלה

  • נלמד מהו גבול בכלל ומהי המהות שלו
  • נלמד איך להציב גבולות בצורה נכונה
  • איך ליצור משמעת עצמית לעומת גבול חיצוני

    מפגש זה יונחה על ידי מיכל גבאי עם מובילת הקורס גם יחד לצורך מענה אישי ותשובות לשאלות

כאן המקום להירשם לקבלת פרטים נוספים
ולהתקדם עוד צעד בדרך להורים שאתם רוצים להיות:)

כמה עולה?
5 תשלומים של 512 ש”ח כ”א
סה”כ לתשלום 2560 ש”ח

אתם גם יכולים פשוט להרים טלפון – 

טלפון לעדנה שגיא, רכזת הקורסים :  – 076-5993303

האקדמיה לחינוך מונטסורי

הכירו אותנו – צוות המרצות  

מיכל גבאי – מייסדת האקדמיה לחינוך מונטסורי

מיכל גבאי
 השכלה ורקע מקצועי

♥ מנהלת ובעלת גן הילדים המונטסורי “שבילי ילדות” בהרצליה, לגילאי 2-6
♥ מלווה פדגוגית גנים ובתי ספר מונטסוריים 
♥ בעלת תואר ראשון במדעי החיים – מאוניברסיטת ת”א
♥ ממובילות ביה”ס “דרך הילד”, הפועל בשיטת מונטסורי בכפר הירוק
♥ מכשירה מורים ומדריכי הגיל הרך לשילוב שיטת מונטסורי בסביבה חינוכית
♥ מרצה ומלמדת הורים לשילוב מונטסורי בסביבת הבית
♥ מדריך מונטסורי מוסמך  לגילאי לידה עד שש, מטעם “קו האופק” של ענבר אופק           (ההסמכה הישראלית היחידה לפני 10 שנים)
קורס יסוד לגילאי 3-6 של AMI (ההכשרה הנחשבת בעולם, המקורית שייסדה מריה מונטסורי בעצמה)
♥ מקימה של ארבעת גני העירייה המונטסוריים הראשונים בישראל, כחלק ממערכת החינוך הפורמלית, בראשל”צ.
♥ חברת צוות בועד המנהל של ביה”ס דרך הילד המונטסורי בכפר הירוק (גילאי 6-12)

בנימה אישית, בזכותם זה התחיל…אני אמא של… 

יהונתן (17), זוהר (14) ונוגה (8)

מיטל קלימי דון

מיטל קלימי דון
מי אני?

גננת מובילה וממקימי גן “מחוץ לקופסא” הפועל ברוח הגישה המונטסורית בכפר סבא.

התשוקה שלי?

לספק לילדים היום כלים לחשיבה ביקורתית יצירתיות ועצמאות מחשבתית, כדי שיהפכו מחר לבוגרים יצרנים, מאושרים, שמחים ובריאים בנפשם.

אני אמא של…

נשואה למיכאל ואמא לאלמוג (12), ינאי (5) וליאם (4).

הרקע שלי 

♥בוגרת מכללת הרפז ובעלת תעודת הוראה לגילאי לידה עד 4. ומדריכת פעילות בתנועה לגיל הרך, בוגרת ווינגייט.
♥מכשירה צוותים חינוכיים, מלווה פדגוגית גנים

♥מדריכת הורים בשיטת מונטסורי ב’אקדמיה לחינוך מונטסורי – בניהולה הפדגוגי של מיכל גבאי’.

נעמה G רותם

נעמה G רותם - מרצה באקדמיה לחינוך מונטסורי
מי אני?

גננת לגיל 0-3 ומדריכת מונטסורי לגיל 2.5-6

התשוקה שלי?

חיה ונושמת חינוך לגיל הרך עפי הגישה הקיבוצית והגישה המונטסורית

אני אמא של…

נשואה לדן ולנו ארבעה בנים: אנדי, איידן, איילנד ודיאה. ובת גולדנית – בינדי :))

הרקע שלי

♥ פסיכותרפיסטית בתנועה עם התמחות  בטיפול בילדים עם קשב וריכוז נמוך וקשיי וויסות.

♥ גננת לגיל 0-3 עם רקע עתיר שנים בחינוך הקיבוצי

♥ מדריכת מונטסורי לגיל 2.5-6 ומנהלת בשנים האחרונות משפחתון עפ”י הגישה.

♥ מלווה התפתחותית ומנחת קבוצות להורים ולילדים במוסיקה ובתנועה.

אליפז אייזנר

אליפז אייזנר מרצה באקדמיה לחינוך מונטסורי
מי אני?

אמא ללירון (14) וטל (12), ומרצה באקדמיה לחינוך מונטסורי

התשוקה שלי?

כשנפגשתי לראשונה בחינוך המונטסורי גיליתי עד כמה יש לגישה הזו לתת להורים כלים אמיתיים שיעזרו להם לקדם את הילד שלהם ולגדל ילד עם ביטחון בעצמו, בהוריו ובסביבתו. 

רואה זו כזכות להעביר את הכלים האלה הלאה להורים, ולראות אותם הורים בטוחים יותר ומאושרים יותר.

הרקע שלי

♥ בעלת תואר ראשון בניהול משאבי אנוש

♥ בוגרת מסלול התלת שנתי של מכון אדלר להנחיית קבוצות

♥ מנחה הורים ואנשי חינוך בגישה המונטסורית ותקשורת מקרבת

“חוויה שפוקחת עיניים”– צפו מה הורים אומרים לאחר הקורס…

בואו נשחק בקוביות – ממש כמו בתרגול בקורס

הילד שלי בן שנתיים. האם קורס "לומדים איך ללמוד" רלוונטי עבורי?

ככל שנקדים לחשוף את הילדים לאותיות ומספרים פשוט דרך משחק, יהיה להם יותר קל וטבעי ללמוד אותם.
מבנה המוח של ילדים עד גיל 6 נקרא "מח סופג", כלומר, הם לומדים בלי בכלל לשים לב שהם לומדים (ילד בן שנתיים כבר שולט יפה בשפת הוריו, בלי שאף אחד ישב ולימד אותו). אם רק "נלמד" באותה הדרך שילדים לומדים בה באופן טבעי, בכלל לא נשים לב והילדים ילמדו.

האם נדרש ידע מוקדם בגישה המונטסורית?

לא. היופי בקורס "לומדים איך ללמוד" הוא שבנינו אותו כך שיהיה מותאם גם להורים שעדיין אין להם רקע בעקרונות החינוך המונטסורי . הקורס המשולב מעניק לכם ידע וכלים לחינוך בשיטה המונטסורית, בדגש על תיווך חשבון ושפה. כך שבקורס אחד תצאו עם כל הכלים ביחד

אם אני לא יודעת חשבון בעצמי, אוכל לעזור לילד שלי?

הסיבה שאת חושבת שאת לא יודעת, היא בגלל הדרך שבה לימדו אותך. כשמכירים את דרך המשחק של מונטסורי ללמד, גם אנחנו המבוגרים מתאהבים בחשבון ומגלים שזה נושא מרתק וכייפי ו… מסתבר שאני אפילו ממש טובה בזה.

האם הקורס רלוונטי גם לילדים עם קושי חברתי או בעיית דיקציה/ מוטוריקה?

בוודאי! אנחנו נלמד איך להטמיע בילדים "קופצניים" יכולת של ריכוז עצמי, נטפל באתגרים של דיקציה ומוטוריקה עדינה - נלמד כיצד לתרגל בבית בטבעיות את היד,הפה והאוזן. הקורס גם מתאים לילדים בישניים או בעלי חרדות חברתיות, שכן בבסיס השיטה העצמה והגדלת תחושת המסוגלות

אם לילד שלי יש הפרעת קשב וריכוז ולא יכול לשבת דקה ולהתרכז?

זו בדיוק השיטה ללמד ילדים "קופצניים", כי הלימוד הוא דרך משחק וחוויה ומבלי שהוא ישים לב… הוא פתאום יגלה שהוא יודע. הבטחון העצמי שלו יגבר והוא יגלה שכשמלמדים אותו דרך משחק הוא כן מצליח. אז לפחות הוא יבין שהבעיה אינה בו עצמו, אלא בשיטת הלימוד.

האם צריך לרכוש ציוד מיוחד כמו משחקים ועזרים?

ממש לא! הגאונות בשיטת החינוך המונטסורית, היא שהגישה טמונה בכל דבר. כל מה שיש בבית יכול להפוך למשחק חשיבה מאתגר. בקורס תלמדו כיצד לשלב את הפריטים בבית כדי לשחק שפה וחשבון עם ילדיכם
האקדמיה לחינוך מונטסורי

הכירו את השיטה לחינוך מונטסורי – אתם עומדים להתרגש…

הי, אני מיכל גבאי – בעלים ומרצה ב”אקדמיה לחינוך מונטסורי”- החברה הגדולה בישראל להכשרת הורים וצוות מקצועי לחינוך בשיטה המונטסורית.

אני מזמינה אתכם להצטרף למאות ההורים שכבר עברו את הקורסים להורות בגישה המונטסורית וגילו את העולם החדש של הורות אחרת, נעימה יותר, מעצימה יותר, והכי חשוב – כייפית ממש! 

כי במונטסורי, כיף זה לא מותרות 😉

האקדמיה הכשירה עד היום מאות גננות והורים בשיטת החינוך המונטסורי.

מיכל גבאי – מייסדת האקדמיה לחינוך מונטסורי –   בעלת ניסיון של עשור בחינוך מונטסורי, בהקמת גנים מונטסורים ובליווי פדגוגי.

הידעתם? רק לפני מספר חודשים (ולפני עידן הקורונה), האקדמיה  לחינוך מונטסורי הסמיכה 4 גני עירייה מונטסוריים הראשונים בישראל, כחלק ממערכת החינוך הפורמלית, בראשלצ.(לכתבה המלאה איך עשינו את זה – כאן

מונטסורי היא שפה, שיטה ועקרון לכל החיים, שבונה את האדם כיצירתי, מוגשם, מאושר ובעל מסוגלות עצמית גבוהה.

הכירו את השיטה שתפקח את עינכם:) הצטרפו למהפכת המונטסורי בישראל!

שיטת מונטסורי

לפני למעלה ממאה שנה פיתחה מריה מונטסורי שיטת חינוך, המאפשרת לילד התפתחות וגדילה כיוצר, כיצרן וכאינדיבידואל עצמאי. מרחב הלמידה של הילד שם דגש על עזרי לימוד ייחודיים – מבוססי משחק.

ההורה והמחנך בשיטת החינוך המונטסורי מעניק כלים ללמידה עצמאית ולהעצמה של הילד. 

הבשורה של ‘שיטת מונטסורי’ היא לגדל את הילדים לחשיבה יצירתית עם עמוד שדרה רגשי חזק וכישורים חברתיים.

שיטת החינוך המונטסורי היא חוד החנית של החינוך העולמי כבר למעלה ממאה שנים. זו שיטת החינוך היחידה הבנויה על מחקרי התפתחות של ילדים ומותאמת לאופן הטבעי שבו ילדים מתנהלים ולומדים על עצמם ועל העולם, וכשאנשי חינוך נחשפים אליה ומתמחים בה, הם מרגישים ש”כך תמיד רצינו לעבוד!”

הידעתם?

ביל גייטס –  מייסד מייקרוסופט, סרגי ברין ולארי פייג’ – מייסדי גוגל, מארק צוקרברג – מייסד פייסבוק הם רק חלק מהאנשים שהתחנכו בילדותם תחת שיטת החינוך המונטסורי

מריה מונטסורי - מייסדת השיטה

מריה מונטסורי

שיטת מונטסורי נושאת את שמה של המחנכת מריה מונטסורי, שגיבשה את שיטתה לאחר שערכה תצפיות על ילדים שלמדו בסביבת למידה חופשית. ללא הפיכות במערכות החינוך הקיימות, פיתחה מונטסורי שיטה חדשנית שנועדה לגלות את טבעו האמיתי של הילד, להתחבר אליו ולהבין את מניעי ההתנהגות שלו. 
מונטסורי קבעה עקרונות חינוכיים המאפשרים לכל מחנך והורה להבין את צורת החשיבה של הילד, ולחנך אותו בצורה מיטבית, השומרת על התכונות החשובות שלו: יצירתיות, ביטחון עצמי, יוזמה ועצמאיות. 

במה שונה שיטת החינוך המונטסורי מכל מה שהכרתם?

הילד בוחר  ומוכוון בו זמנית

מי מבינכם המכיר את שיטות החינוך הפרוגרסיבי, וודאי יודע כי ראיית הילד במרכז כאינדיבידואל בוחר, הינה גישה מרכזית ממנה התפצלו גישות חינוך מתקדמות.

אז מה זה “מונטסורי”?

בשיטת החינוך המונסטרי ,הילד מוכוון ומודרך לבחור בעצמו מתוך סט אפשרויות, המקנות לו בטחון בתהליך הבחירה.

בניגוד לשיטות אחרות, הילד לא מוצף באפשרוית רחבות של בחירה, העלולות לייצר עומס רגשי, אלא מוכוון לייצר פעולות של בחירה מתוך מחשבה עצמאית ולאחר חקר אקטיבי של אלטרנטיבות.

אינטרקציה מעצימה לילד

כולנו נולדים עם רצון עז לבחור ,להחליט וליצור.

עם זאת, חינוך מסורתי – החינוך הקלאסי הפופולרי במוסדות בישראל,  מתייחס לילד כאל אינדיבידואל שיש להדריכו וללמדו.

וזה לא טוב? לא, אבל זה לא מתאים לכל מבנה אישיות ולעיתים מנטרל במידת מה, את האפשרות ליצירה עצמאית.

אנחנו מגדלים ילדים אינדיבידואלים עם חוט שדרה רגשי חזק:

שיטת החינוך המונטסורי עובדת על קו התפר שבין הדרכה ובחירה חופשית. אנחנו נלמד כיצד להפוך את עצמינו להורים מדריכים, המאפשרים קבלת החלטות עצמאית של הילד.

הילד בוחר לשתף פעולה

הידעתם? דווקא כאשר ניצבים בפנינו גבולות ברורים, היצירתיות גואה.

יצירתיות ותושיה הם תולדה של  הניסיון למצוא פתרון  למצב מתוך סט אפשרויות נתון.

החשיבה המונטסורית מעודדת את הילדים לחשיבה  עצמאית במגוון רחב של סיטואציות ובכך מחזקת את בטחונם והופכת אותם למאושרים, עצמאים וכתוצאה מכך – משתפי פעולה וחזקים רגשית.

שיטה פרקטית לפתרון בעיות 

שיטת החינוך המונטסורי לא מסתפקת ברקע תאורטי. למעשה, זו השיטה הפרקטית ביותר לחינוך.

תחת השיטה, נלמד לפתור מצבים יומיומים כמו התקפי טנטרום, חוסר שיתוף פעולה, תסכול, חששות, חרדה ופחד משינוי.  

רגשות שלילים אלה, מתפתחים  אצל הילד בדרך כלל, כתוצאה מתיווך שגוי של ההורים במגוון סיטואציות.   

נלמד לתקשר בשפת החינוך המונטסורי, נפתור בעיות אד – הוק  ועל הדרך תגלו כמו הורים רבים,  שהשינוי שנוצר הוא גם שינוי פנימי עמוק שלכם ההורים כבוגרים.

להיות ההורה שלא היה לנו כילדים…

להיות הורים בעידן הטכנולוגי  זו משימה לא קלה. לא לימדו אותנו להיות הורים ולא לימדו אותנו להיות ערוכים לכל כך הרבה שינויים.

אותנו לא תמיד לימדו כיצד לבחור במודע,  כיצד לתקשר רגשות או אפילו כיצד לזהות אותן.

נשמע מוכר?

דווקא הדבר הבסיסי ביותר כמו “מה אני מרגיש” או “מה אני רוצה” אינו תמיד מובן  מאיליו לילדינו (ותתפלאו – גם לנו ההורים), בפרט בעידן שפע המידע והבחירה של היום.

בקורס נלמד את הכשלים הבסיסים שכולנו חווינו בתור ילדים ונעשה כל אחד לעצמו –  מהפכה פנימית  בגישה, במחשבה ובהתנהלות היומיומית, בתקשורת שלנו מול הילדים (וגם עם עצמינו).

לא מאמצים ערכים שזרים לכם

הידעתם? שיטת החינוך המונטסורי היא השיטה היחידה מבין כלל שיטות החינוך הפרוגרסיבי אשר מגובה במחקרים מדעיים.

בניגוד לגישות אחרות, שיטת החינוך המונטסורי אינה “קיצונית”,  אינה  מחייבת מחוייבות  לעולם תוכן מסויים, לא מחייבת ולא אוסרת שימוש בצעצועים, משחקים ועזרים. נהפוך הוא – אתם תלמדו שכאשר הגישה נכונה, כל אמצעי משחק בבית כשר, ובלבד שיודעים להשתמש בו בצורה מעצימה.

האקדמיה לחינוך מונטסורי
האקדמיה לחינוך מונטסורי

האקדמיה לחינוך מונטסורי – במספרים

0
בוגרי קורסים מונטסוריים
0
קורסים מונטסורים
0
גנים מונטסוריים

שתפו

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

האקדמיה לחינוך מונטסורי ברשת – תנו הצצה:)

Scroll Up

הולכים על זה? קדימה >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם:

רוצים לדבר איתנו טלפונית?