מונטסורי מהליכה ועד שלוש
ב-21.6.2021
ההרשמה בעיצומה!
קורס מונטסורי מעשי להורים לילדים מהליכה ועד שלוש
קורס וירטואלי מקיף שכולל 10 מפגשים ומפגש ייעוץ אישי

השנים הראשונות הן המשמעותיות ביותר להתפתחות האדם!

מי לא רוצה לקבל “חוברת הפעלה” לקטנטנים שהתחילו ללכת, דרך “מלחמת העצמאות” של גיל שנתיים?

הקורס הזה מיועד להורים שרוצים “להכנס לראש” של הפעוטות שלהם ולהבין מה מניע אותם.

וגם להורים מעוניינים להיות הורים מעצימים ומאפשרים, ללא מאבקי כח ותוך כדי הנאה מההורות שלהם.

ובעיקר- להורים שרוצים לתת לקטנטנים שלהם נקודת פתיחה טובה יותר בחיים- אקדמית, חברתית ואישית.

“עזרי לי לעשות זאת, בעצמי” – מריה מונטסורי

נלמד איך מגדלים ילדים רגועים, שלא פוחדים משינוי ויודעים להרגיע את עצמם

(וכתוצאה מכך לישון שינה רציפה, להסתגל בקלות לגן או מקום חדש וכו’).

נלמד איך מגדלים ילדים עם יכולות אקדמיות מפותחות:

ילדים בעלי הרגלי למידה, סקרנות וטווח ריכוז רחב. ובעיקר, ילדים המקשרים למידה עם כיף, לומדים מתוך הנאה ועניין ובעלי מוטיבציה גבוהה ורצון ללמוד ולהצליח.

נקבל כלים פרקטיים לניהול שגרת יום “חלקה” ורגועה ליישום באופן מיידי

נאמץ הורות מעצימה, מאפשרת, ללא מאבקים, משחקי כח והתקפי בכי, באווירה נינוחה ומכבדת, שתגרום לנו ליהנות מההורות.  

70% מהלמידה של ילדים בשנים הראשונות מתרחשת בבית

מחקרים מראים ש 70% מהלמידה של ילדים בשנים הראשונות מתרחשת בבית וההשפעה המשמעותית ביותר היא עד גיל 6 (וככל שהילד צעיר יותר כך ההשפעה שלנו רבה יותר).

הזרעים שאנחנו נזרע כעת, בשנתיים הראשונות, הם בעלי השפעה עצומה על נפשו, מבנה אישיותו ומערך רגשותיו של ילדינו.

מריה מונטסורי מייסדת שיטת מונטסורי, הגדירה את מטרת החינוך כ”בניית האדם”. זה בדיוק מה שאנחנו עושים –  עוזרים לילדינו לבנות את עצמם, על כל רבדיהם.

איזה חלון הזדמנויות נפלא…

כמה עולה?
5 תשלומים של 512 ש”ח כ”א
סה”כ לתשלום 2560 ש”ח
התשלום כולל 10 מפגשים + מפגש אישי עם המרצה

מתי? מתחילים ב 21.6.2021 – ההרשמה בעיצומה

השאירו פרטים כאן להרשמה

אתם גם יכולים פשוט להרים טלפון –

 076-5993303

מעוניינים בסילבוס המלא?
המשיכו לקרוא - זה ממש פה : )

למה כדאי לי ללמוד בקורס?

  • כדי להבין איך הם חושבים- מה מעניין אותם, איך הם מפרשים את העולם ולמה הם מתנהגים כמו שהם מתנהגים (למשל: להתעקש ללבוש את אותו בגד כל הזמן, או לסרב לכל דבר שמציעים לה ואז לבכות כי לקחו ממנה).
  • לדעת איך לגרום להם לשתף פעולה, בלי “איומים” ולא “בכח”, אלא בגלל שהם ממש ממש רוצים.
  • כדי להקנות להם הרגלי חיים והרגלי למידה שיגרמו להם לקשר “למידה” עם “כיף” ויפתחו את הסקרנות הטבעית שלהם.
  • כי מגיע לך להבין איך לפתח מערכת יחסים טובה, הבנויה על אמון, עניין ותקשורת ולתת לך כלים  לעזור לילדים להיות הגרסה הכי טובה של עצמם.
  • כדי לגרום לקטנטנים להיות מאושרים ולהתפתח לבוגרים מצליחנים, בעלי בטחון עצמי ויכולות אקדמיות ובין אישיות גבוהות, החשים סיפוק ואושר בחייהם. וזה אפילו מוכח מחקרית.
כישורי חיים חינוך מונטסורי

כמה עולה?
5 תשלומים של 512 ש”ח כ”א
סה”כ לתשלום 2560 ש”ח
התשלום כולל 10 מפגשים + מפגש אישי עם המרצה

מתי? מתחילים ב- 21.6.2021 – ההרשמה בעיצומה

השאירו פרטים כאן להרשמה

אתם גם יכולים פשוט להרים טלפון –

 076-5993303

איך לומדים?

מעטפת מיוחדת הכוללת:

  • קורס מעמיק בן 10 מפגשים בני 1.5 שעות, וכולו מתקיים בלייב
  • קבוצת ווטצאפ אקסקלוסיבית לקורס ולמדריכות המיועדת לתמיכה, שאלות, התייעצות ולהצלחות שלכן
  • מפגש אישי מיוחד, עם מדריכת הורים בכירה, מובילת הקורס. מטרת המפגש לאפשר דיון פרטני בסוגיות ייחודיות למשפחה ולילד או הילדה הפרטיים שלך
  • הקלטות של הקורס שמורות לך עד שנה מסיום הקורס, כך שתוכלי לחזור ולמצוא תשובות לשאלות
  • חוברת קורס תומכת למידה מכילה את עיקרי הדברים, כמו מעין שליף איכותי של התכנים, שלנצח תעמוד לרשותך

מה יקרה לך במהלך ואחרי הקורס שלנו?

  • קודם כל- תהפכו להורה מכיל, מעצים, מבין, בטוח בעצמו, שמגדל ילד שמוכן להתמודד עם החיים ומסוגל להצליח למרות הקשיים בדרך.
  • תבינו את הקטנטנים, תדעו מה “מפעיל” אותם ומה גורם להתנהגות שלהם בכל סיטואציה.
  • תדעו כיצד לעצב את הסמכות ההורית שלך ומתי ואיך להפעיל אותה.
  • תחוו פחות תסכול כהורים ותרגישו מסוגלות הורית גדולה יותר.
  • תבינו את השפה של הילד ולמה מה שעשית עד עכשיו לא מצליח.
  • תשיגו את שיתוף הפעולה של הילד ממקום מעצים וחיובי ולא כוחני או מקטין
  • תובילו את סדר היום בבית בניחותא ובלי התנגדויות
  • תוכלו ללמד את הקטנטנים לבטא את עצמם ואת הצרכים שלהם.
  • תדעו לאתגר אותם, בדיוק במידה הנכונה, כך שלא יהיו מתוסכלים, אלא נינוחים.
  • תוכלו להקנות לקטנטנים כישורי חיים ועצמאות, תוך שימוש בנטיות הטבעיות שלהם, כך שהם יהפכו לפעוטות, ילדים ומבוגרים עצמאים, מועילים ומצליחים.
  • יהיה לכם קל יותר בהתנהלות היום יומית ולא תצטרכי להתמודד עם טנטרום, תסכול ו”מרדנות”.
  • תדעו איך להפחית חרדה, לצמצם את הצורך ב”שמירה” ולגרום להם להפוך לעצמאים בגיל צעיר.

קבוצת וואטסאפ לקורס

בקבוצת הוואטסאפ של הקורס, נשלח סרטונים ותמונות, נפעיל אותך בשיעורי בית כיפיים ממש:) ובעיקר- נענה על כל שאלה ובכל עת.

כיתה וירטואלית

הקורס יתקיים בלייב בכיתה וירטואלית  – לחיצה פשוטה על לינק ומתחברים כמשתתפים פעילים. שאלות יתקבלו בשמחה, כבר במהלך השיעור, בצ’אט או פשוט לפתוח מיקרופון ולשאול. אין צורך בהורדת תוכנה – לחיצה על לינק ואתם מחוברים (ואם הסתבכתם אנחנו כמובן נעזור)

חוברת והקלטות השיעור- שלך!

עם תחילת הקורס תעמוד לרשותך, בנוסף למצגות, חוברת קורס מקיפה שמצליחה לתמצת את כל הידע ותשמש כ”חבר מדריך” בשעת הצורך. לאחר כל שיעור, הקלטת השיעור תישלח בלינק ויתאפשר לצפות שוב ושוב גם שנה אחרי סיום הקורס

מוכנים? סילבוס הקורס – מונטסורי לקטנטנים
מה מחכה לך בכל מפגש?

מפגש 1

21.6.2021 | יום ב’ | 20:30-22:00

איך מתחילים לדבר מונטסורית ולמה זה עובד כל כך טוב? מדברים “מונטסורית”, חושבים אחרת, לומדים את הילד

במפגש הראשון נשכח מכל מה שהכרנו, נעשה לעצמנו ריסטרט ונתחיל לשאול שאלות. אותן שאלות שאף אחד לא מדבר עליהן – מה מניע את הילד? מה מאפיין כל גיל? מה מאפיין את מבנה המוח של הילד בגיל הזה? 

באמצעות למידה ותצפית, נוכל לגלות עולם שלם ולספק לילד את המענה לו הוא זקוק בכל שלב. 

כמה פשוט, ככה פשוט.

במפגש הראשון נלמד:

  • מהו חינוך מונטסורי, כיצד השיטה בנויה ולמה היא מצליחה כל כך?
  • מיהו הילד ומהם המאפיינים הייחודיים של ילדים בגילאים השונים?
  • נעמיק בצרכי הילדים מגיל שנה עד 3 ונכיר את המונח ‘תקופות רגישות’
  • נכיר את המושג “הורמה” – המנוע הפנימי  של הפעוט, הדוחף אותו לעשות פעולות מסוימות ויהי מה, גם אם אמרנו “לא!”. 

באמצעות הבנת המנגנונים המפעילים אותו, נוכל להתאים את הפתרון ולסמוך על הדרך ההורית שלנו.

montessori-academy.co.il

הידעתם?

לילדים בגילאי שנה עד שלוש (ולמעשה לכל בני האנוש) יש מפת צרכים ונטיות טבעיות מולדת ומשתנה בהתאם לגיל.

אנחנו נלמד כי ילדינו זקוק כבר עכשיו למשמעות – לא רק להבין שהוא אהוב, אלא גם משמעותי וחשוב. נלמד בקורס איך לספק מענה לנטיה הטבעית הזו 🙂

מפגש 2

28.6.2021 | יום ב’ | 20:30-22:00

סביבת הבית המונטסורי- הבניית הסביבה והגישה, בהתאם לגיל הילדים ולשלב ההתפתחותי

במפגש השני נכיר את המונח “נטיות טבעיות” – אותן נטיות פנימיות שקיימות בכל ילד, 
כשהנטייה הטבעית הראשונה אותה נלמד היא – סדר (יש להם כזו? לגמרי כן). 

יחד נלמד איך לבנות בבית סביבה מונטסורית מותאמת לגיל הילד ולצרכיו הייחודיים.
נגלה איך השינוי בסביבת הבית משפיע על הילד, איך הוא הופך לרגוע יותר, סקרן וחוקר, לומד ומתפתח, אכפתי כלפי הסביבה שלו ומטפח אותה.

                                                                                    

נלמד מהו “אחסון שקט” וניצור פינות בבית המאפשרות לילדים להתנהל בעצמאות:

  • פינת שתייה
  • פינת התלבשות
  • פינת נשנוש יומי
  • אזור שינה
  • אזור החתלה ועוד
עזר מונטסורי חושים גלילים עם ידית

מפגש 3

5.7.2021 | יום ב’ | 20:30-22:00

איך בונים פעילות תואמת גיל, וגם איך מדגימים לילד את אופן העבודה עם כל פעילות, במטרה לתמוך בהתפתחות הילד וליצור התלהבות, התרגשות ושיתוף פעולה. 

אנו ממשיכים להכיר את הנטיות הטבעיות של הילד והפעם – הנטייה הטבעית לחקירה.

חקירה היא חלק בלתי נפרד מלמידה ובמפגש זה נלמד איך לבנות סביבה שתאפשר חקירה, אשר תלמד אותם כישורי חיים שילוו אותם כל חייהם ומיומנויות למידה שיהוו בסיס חזק לכל למידה שלהם בעתיד. 

במפגש זה תגלו עד כמה שיטת החינוך המונטסורית מותאמת לכל ילד – הרי כל הילדים מעדיפים ללמוד תוך כדי פעילות, משחק והנאה.

לכל פעילות מונטסורית יש מטרה:

  • שיפור המוטוריקה העדינה
  • חיזוק חוש סדר וארגון
  • פיתוח הסקרנות והרצון לחקור ועוד

יחד נתמקד בכמה רבדים:

  • בניית פעילות בתחום כישורי החיים, הכנת האיברים הדרושים לחקירה ולמידה
  • פעילות מותאמת גיל וכלים לחיזוק מוטוריקה עדינה ואחיזת 3 אצבעות
  • חיזוק יכולת ריכוז עצמית, הגדלת טווח הזכרון ועוד
קורס קטנטנים מיכל גבאי
האקדמיה לחינוך מונטסורי

זהירות ספויילר...

משחק הדרך של ילדים ללמוד את מה שלא ניתן ללמד אותם

אם נניח בפני ילד משחק כלשהו, אין אפילו ילד אחד שיעצור ויבקש מאיתנו הסבר על איך לשחק איתו, נכון? הוא יחקור אותו בעצמו. ילדים הם אוטודידקטים ואוהבים לגלות בעצמם.

קורס לקטנטנים ילד מנסה לפתוח צנצנת

אם לא נרוץ לפתור בעיות על ידי שנבצע עבור הילד את מה שהוא מתקשה בו, אלא ננגיש דרכים בהן הילד יוכל להגיע לפתרון בעיות בעצמו, הוא יפתח חשיבה ביקורתית ועצמאית.

קורס לקטנטנים-ילד בונה מגדל קוביות מעץ

אם נדאג לסביבה המותאמת למערכת הסנסורית הרגישה של הילדים, נוכל להטמיע בילדינו שקט ויכולת ריכוז.

מפגש 4

12.7.2021 | יום ב’ | 20:30-22:00

בניית סדר יום תואם גיל ופעילויות בין העוגנים

במפגש הזה נכיר את הנטייה הטבעית להתמצאות ואיך נטייה זו קשורה באופן ישיר לסדר היום של הפעוט. נבין מה הולך לקרות בכל שלב לאורך היום ואיך להתמודד עם שינויים. 

הכי חשוב, נבין איך כל הפעילויות שלמדנו במפגש הקודם, משתלבות בתוך סדר היום שלנו.

  • נלמד לבנות את סדר היום המומלץ לפי עוגנים בהתאם לשלב ההתפתחותי של הילד ולכלל צרכי בני הבית
  • בין העוגנים – איך לבחור את המשחקים והפעילויות לאורך היום, המתאימים לשלב ההתפתחותי של ילדינו. תגלו מבחר גדול מאוד של פעילויות ורעיונות למשחק עצמאי ועם הילד
  • נבין איך סדר יום מחלחל בילד ומעניק לו ביטחון, יציבות ומודעות
  • נלמד איך ליצור גמישות בסדר היום, מבלי לפגוע בתחושת הוודאות של הילד

 

העיסוק באומנות הוא טבעי לילדים. בחלק זה נלמד איך להנגיש אומנות לילדים ומה חשוב לדעת כשאנחנו עומדים מול היצירה שלהם:

  • מה חשוב להם לקבל מאיתנו? 
  • איך שמים דגש על חקירת החומרים והכלים האומנותיים? 
  • איך נכון להגיב לאומנות של הילד בכדי להעצים אותו?

מפגש 5

19.7.2021 | יום ב’ | 20:30-22:00

“מותר לשחק עם אוכל”

על מה נדבר? על אוכל…

במפגש הזה נלמד על הנטייה הטבעית למשמעות, נבין את הקשר בין הרצון של הילד להרגיש משמעותי וחשוב, להתפתחות השפה וליכולת שלו לפתח עצמאות באכילה.

נלמד בין היתר, כיצד להטמיע בילדינו גישה חיובית כלפי אוכל, דרך הגישה שלנו ומשחקים מעולם המטבח. נלמד כיצד לשלב אותם בהכנת האוכל ולהפוך אותם לשותפים מלאים בבית. כי על פי הגישה המונטסורית, המזון הוא הבסיס – לא רק לבריאות הגוף והנפש אלא גם ליצירת דפוסי חשיבה ופעולה לחיים.

  • איך ללמד את הילד לאכול בצורה עצמאית ומהי החשיבות של כך להתפתחותו 
  • כיצד לחשוף למגוון תזונתי רחב ולשמור על הסקרנות הטבעית של ילדים לגבי מאכלים, ריחות וטעמים
  • איך לשמר את יכולת ההקשבה הפנימית של הילד למנגנון הטבעי של הרעב והשובע
  • איך להתאים את הסביבה באזור האכילה, ליצירת אווירה חיובית ונעימה
  • נלמד על חשיבות הטקסיות סביב נושא האוכל
  • מהם “כישורי אוכל” במונטסורית, האם ילדים יכולים לבשל, מאיזה גיל (נרמוז כאן, שהחל מגיל חודשים ספורים)
  • עשה ואל תעשה – טעויות נפוצות וכל הדרכים להתגבר עליהן
לומדים לאכול באופן עצמאי לפי שיטת מונטסורי

מפגש 6

26.7.2021 | יום ב’ | 20:30-22:00

הרגלי שינה. איך עושים את זה?

הפעם נעסוק בנטייה הטבעית לעצמאות ונלמד על הקשר בין עידוד לעצמאות ליצירת שגרה “תומכת הרגעה עצמית” – המלמדת את הפעוט להירדם בעצמו, ערכים אשר ילוו אותו לאורך כל חייו.

  • השפעת ההרגלים לאורך היום על הרגלי השינה של הילד
  • חשיבות הטקס, איך לבנות טקס וכיצד הוא תומך בתהליכים התפתחותיים
  • איך ליצור חיזוק חיובי כאשר הילד רגוע ולנתק את הקשר בין בכי לבין הצורך בתשומת לב
  • מהם הצרכים החושיים של הילד וכיצד לתת להם מענה מותאם
  • מהו כלי ה“הטרמה”? ואיך הטרמה משרתת אותנו ואת ילדינו בסיטואציות שונות
  • כיצד לזהות כאשר הילד מסמן לנו את הזמן הנכון עבורו לישון וכך ליצור הקשבה עצמית, בניגוד להתנייה חיצונית

שריינו מקום  לקורס כאן:)

מפגש 7

16.8.2021 | יום ב’ | 20:30-22:00

שפה, תקשורת והכנה לחשבון

לימוד השפה מתחיל עוד כשהעובר שומע קולות וצלילים ברחם אימו:

  • נלמד מהי קדם שפה, כיצד מבינים את התינוק עוד לפני שהוא מדבר וכיצד מענה נכון תומך בהתפתחות היכולת השפתית של הילדים
  • כיצד להתאים ספרים לגיל הילד ולשלב ההתפתחותי שלו
  • כיצד להפוך את זמן הקריאה לזמן איכות, היוצר קשר רגשי עמוק יותר, אשר מבסס את התקשורת של הילדים איתנו ועם העולם האנושי סביבם

 

חשבון ותפישה כמותית. מתחילים מהבסיס, כבר עכשיו.

מחקרים מראים שזהו חלון הזדמנות שלנו ההורים, לחשוף את הילד לתחומים שמרתקים אותו באופן טבעי ועולם המספרים הוא ללא ספק אחד מהם.

באמצעות משחק וחשיפה נכונה, הילד יכול כבר עכשיו ללמוד בקלות ספרות, כמויות וסכימה והוא יעשה זאת בהתלהבות פנימית גדולה, כי זה צורך פנימי שנובע ממנו.

  • איך מלמדים לספור ספירה לינארית (1, 2, 3… נכון הם כל הזמן סופרים בגילאים האלו?) 
  • נלמד לזהות את צורות הספרות באופן מוחשי בעזרת “ספרות החישה”, עבודות אומנות ומשחקים 
  • נלמד איך לחבר בין צורת הסיפרה לכמות שהיא מייצגת (3 = שלושה חפצים) וכך ניצור “הבנה כמותית” דרך כלים מוחשיים
  • ניצור לילדינו בסיס חזק של הבנת עולם המספרים שעליו יוכל לבנות בקלות בעתיד

הכלים שתקבלו:

  • משחקים ופעילויות קלילים ללימוד ספרות ומספרים
  • כלים לזכירת סדר וצורת המספרים
  • משחקי התאמה בין סיפרה לכמות
הכנה לקריאה מונטסורי
תרגילים מונטסוריים ללימוד מספרים

מפגש 8

23.8.2021 | יום ב’ | 20:30-22:00

התמודדות עם שינויים, מעברים וגמילות

שינוי מביא איתו התמודדות חדשה לכולנו ובמיוחד עבור הילדים אשר עד גיל שלוש, משתנים מול עיננו בקצב מהיר וכל שינוי מביא איתו חוויות חדשות. מסתבר שנקודות השינוי הללו, הן הזדמנות נהדרת ללמידה והתפתחות.

  • נלמד איך לתווך לילדים מעברים בין פעילויות שונות (לדוג’ מארוחת הערב למקלחת)
  • הטרמה – כיצד להכין את ילדנו לקראת שינוי צפוי
  • כיצד להתכונן ולהכין את ילדנו לגמילה מחיתול או מוצץ – ונגלה שההכנה לגמילה מתחילה הרבה לפני שתתחיל הגמילה עצמה
  • נלמד איך לזהות שהילד בשל והגיע הזמן לגמילה מחיתול או מוצץ

 

כל תהליך של שינוי דורש אנרגיה ומוטיבציה פנימית. זה המקום שלנו ההורים ללמוד איך להעצים את הילד ולעודד במקום לשבח:

  • נדבר על ההבדל בין אישור פנימי לאישור חיצוני
  • כיצד נעזור לילדנו להיות פחות תלויים באישור של סביבתם ויותר מאושרים בתוכם
קורס לקטנטנים-התמודדות עם שינויים

מפגש 9

30.8.2021 | יום ב’ | 20:30-22:00

התמודדות עם שינויים, מעברים וגמילות סדר יום גם להורה, מהי קורבנות ואיך מציבים גבולות לילד

המפגש התשיעי ממשיך את נושא סדר היום והפעם נתמקד בשגרת סדר היום של המבוגרים בהתאמה לצרכי הילדים (גם בימי יציאה פתאומית משגרה)

גם אנחנו חשובים – אנחנו ההורים, ניקח את העקרונות המונטסורים לעצמנו ונראה איך מתוך אלה, נוכל לייצר בסיס של שגרה שעובדת לכל בני הבית:

  • כיצד להיות קשובים לעצמנו, למפות את הצרכים שלנו וליישם בשטח
  • נלמד מתי להתעקש ומתי לשחרר
  • נלמד איך האופן בו אנו מתייחסים לעצמנו משפיע על האופן בו ניגש לילד שלנו

הצבת גבולות – מתחילים מההתחלה

  • נלמד מהו גבול בכלל ומהי המהות שלו
  • נלמד איך להציב גבולות בצורה נכונה
  • איך ליצור משמעת עצמית לעומת גבול חיצוני
  • גמילה מהנקה – הצבת גבולות אישיים של האם, תוך הקשבה לצרכי הילד

מפגש 10

13.9.2021 | יום ב’ | 20:30-22:00

אינטראקציות וכישורים חברתיים. הכל בידיים שלנו!

במפגש זה נגלה לכם את הסוד הנמצא בבסיס הגישה המונטסורית – תצפית:

  • מהי תצפית ומדוע כל השיטה המונטסורית מושתתת עליה
  • איך מבצעים תצפית, מתי, איך מתכננים אותה ואיך מפיקים ממנה תובנות ומסקנות

נלמד איך ליצור בסיס רגשי יציב התורם ליכולת של הילד ליצור קשרים וכישורים חברתיים ולהתנהל בעולם בביטחון:

  • נלמד איך בונים מערכות יחסים מיטיבות, תוך הקשבה עצמית ומודעות חברתית
  • התמודדות עם נשיכות ומכות, מדוע הן קורות, מהו הצורך של הילד, כיצד לתת לו מענה נכון ולעזור לו לסגל התנהגות חיובית, שתעבוד לו בסיטואציות חברתיות מאתגרות עבורו
  • נלמד לתווך סיטואציות חברתיות עם ילדים נוספים 
  • נלמד איך להעניק לילדנו את הביטחון העצמי לו הוא זקוק כדי ליצור קשר חברי מיטיב ומעצים

מפגש זה יונחה על ידי מיכל גבאי עם מובילת הקורס גם יחד לצורך מענה אישי ותשובות לשאלות

קורס לקטנטנים-התמודדות עם שינויים

כמה עולה?
5 תשלומים של 512 ש”ח כ”א
סה”כ לתשלום 2560 ש”ח
התשלום כולל 10 מפגשים + מפגש אישי עם המרצה

מתי? מתחילים ב 21.6.2021 – ההרשמה בעיצומה

השאירו פרטים כאן להרשמה

אתם גם יכולים פשוט להרים טלפון –

 076-5993303

האקדמיה לחינוך מונטסורי

הכירו אותנו – צוות המרצות  

מיכל גבאי – מייסדת האקדמיה לחינוך מונטסורי

מיכל גבאי
 השכלה ורקע מקצועי

♥ מנהלת ובעלת גן הילדים המונטסורי “שבילי ילדות” בהרצליה, לגילאי 2-6
♥ מלווה פדגוגית גנים ובתי ספר מונטסוריים 
♥ בעלת תואר ראשון במדעי החיים – מאוניברסיטת ת”א
♥ ממובילות ביה”ס “דרך הילד”, הפועל בשיטת מונטסורי בכפר הירוק
♥ מכשירה מורים ומדריכי הגיל הרך לשילוב שיטת מונטסורי בסביבה חינוכית
♥ מרצה ומלמדת הורים לשילוב מונטסורי בסביבת הבית
♥ מדריך מונטסורי מוסמך  לגילאי לידה עד שש, מטעם “קו האופק” של ענבר אופק           (ההסמכה הישראלית היחידה לפני 10 שנים)
קורס יסוד לגילאי 3-6 של AMI (ההכשרה הנחשבת בעולם, המקורית שייסדה מריה מונטסורי בעצמה)
♥ מקימה של ארבעת גני העירייה המונטסוריים הראשונים בישראל, כחלק ממערכת החינוך הפורמלית, בראשל”צ.
♥ חברת צוות בועד המנהל של ביה”ס דרך הילד המונטסורי בכפר הירוק (גילאי 6-12)

בנימה אישית, התשוקה והחזון שלי…

להעביר את הידע לחינוך מונטסורי לכל בית בישראל כי זו הדרך לאפשר משפחות שמחות, יוצרות ומשגשגות.

בזכותם זה התחיל…אני אמא של… 

יהונתן (17), זוהר (14) ונוגה (8)

מיטל קלימי דון

מיטל קלימי דון
מי אני?

גננת מובילה וממקימי גן “מחוץ לקופסא” הפועל ברוח הגישה המונטסורית בכפר סבא.

התשוקה שלי?

לספק לילדים היום כלים לחשיבה ביקורתית יצירתיות ועצמאות מחשבתית, כדי שיהפכו מחר לבוגרים יצרנים, מאושרים, שמחים ובריאים בנפשם.

אני אמא של…

נשואה למיכאל ואמא לאלמוג (12), ינאי (5) וליאם (4).

הרקע שלי 

♥בוגרת מכללת הרפז ובעלת תעודת הוראה לגילאי לידה עד 4. ומדריכת פעילות בתנועה לגיל הרך, בוגרת ווינגייט.
♥מכשירה צוותים חינוכיים, מלווה פדגוגית גנים

♥מדריכת הורים בשיטת מונטסורי ב’אקדמיה לחינוך מונטסורי – בניהולה הפדגוגי של מיכל גבאי’.

נעמה G רותם

נעמה G רותם מרצה באקדמיה לחינוך מונטסורי
מי אני?

גננת לגיל 0-3 ומדריכת מונטסורי לגיל 2.5-6

התשוקה שלי?

חיה ונושמת חינוך לגיל הרך עפי הגישה הקיבוצית והגישה המונטסורית

אני אמא של…

נשואה לדן ולנו ארבעה בנים: אנדי, איידן, איילנד ודיאה. ובת גולדנית – בינדי :))

הרקע שלי

♥ פסיכותרפיסטית בתנועה עם התמחות  בטיפול בילדים עם קשב וריכוז נמוך וקשיי וויסות.

♥ גננת לגיל 0-3 עם רקע עתיר שנים בחינוך הקיבוצי

♥ מדריכת מונטסורי לגיל 2.5-6 ומנהלת בשנים האחרונות משפחתון עפ”י הגישה.

♥ מלווה התפתחותית ומנחת קבוצות להורים ולילדים במוסיקה ובתנועה.

אליפז אייזנר

אליפז אייזנר מרצה באקדמיה לחינוך מונטסורי
מי אני?

אמא ללירון (14) וטל (12) ומרצה באקדמיה לחינוך מונטסורי

התשוקה שלי?

כשנפגשתי לראשונה בחינוך המונטסורי גיליתי עד כמה יש לגישה הזו לתת להורים כלים אמיתיים שיעזרו להם לקדם את הילד שלהם ולגדל ילד עם ביטחון בעצמו, בהוריו ובסביבתו. 

רואה זו כזכות להעביר את הכלים האלה הלאה להורים, ולראות אותם הורים בטוחים יותר ומאושרים יותר.

הרקע שלי

♥ בעלת תואר ראשון בניהול משאבי אנוש

♥ בוגרת מסלול התלת שנתי של מכון אדלר להנחיית קבוצות

♥ מנחה הורים ואנשי חינוך בגישה המונטסורית ותקשורת מקרבת

"חוויה שפוקחת עיניים..."

צפו מה הורים אומרים לאחר הקורס…

בואו נשחק בקוביות - ממש כמו בתרגול בקורס

למי מתאים קורס מונטסורי לקטנטנים?

להורים לילדים בגילאי לידה עד שנתיים, המבקשים לקבל כלים וידע כיצד לנהל את ההורות הטרייה שלהם כבר כעת - טיפול בשינה, גזים וכאבי בטן, בחירת צעצועים, התנהלות וסדר יום, פתרון אתגרים במשפחה ויצירת שגרה חדשה שעובדת למען כולם

מתייחסים בקורס לאתגרי הורות לילד שני ושלישי?

בהחלט. הקורס מיועד לא רק להורים טריים אלא לכל הורה הרוצה לחקור וללמוד את שיטת החינוך המונטסורית. תלמדו כיצד לבנות תרגילים מונטסורים ולשנות את השיח והאווירה בבית, לטובת כל בני המשפחה

כיצד הכלים המונטסורים יעזרו בשגרת היום עם הרך הנולד?

תלמדו כיצד לדבר, להתנהל, לשחק, להשכיב ולהאכיל. למעשה, זה הקורס החשוב ביותר להורים טריים היות והוא חולש על כל אתגרי ההורות בשנים הראשונות ומציע אלטרנטיבה חינוכית מוכחת מחקרית לגידול ילדים שלווים, שמחים ויצירתיים

הילד שלי רק בן 3 חודשים. האם הקורס באמת מתאים לי?

בוודאי. האמת שככל שתקדימי ללמוד את הכלים האלו – כך תכיני את הבסיס להורות מעצימה. בקורס נלמד כי ילדים בגילאי לידה עד שנתיים קולטים הרבה יותר ממה שנדמה לנו ולכן ככל שנקדים לדעת כיצד לייצר אינטרקציות מעצימות, כך ייטב עם הילד.

מי אמר שיש לנו את התנאים המתאימים לשינוי הזה?

יצירתיות – זה התנאי ההכרחי. במעט השקעה והקשבה תוכלו גם אתם לשלב בסביבת ביתכם את החינוך המונטסורי. מניסיון של מאות הורים שעשו זאת וגילו שהאור נמצא בתוך הבית פנימה.

האם 8 מפגשים באמת מספיקים?

בהחלט! בשמונה מפגשים בני שעתיים נחלוש על האתגרים המשמעותיים ביותר בשנות ההורות הראשונות ונלמד כיצד להתמודד עם שינה, האכלה, משחק, סדר יום, קונפליקטים בין אחים ועוד
האקדמיה לחינוך מונטסורי

במה שונה שיטת החינוך המונטסורי מכל מה שהכרתם?

הילד בוחר  ומוכוון בו זמנית

מי מבינכם המכיר את שיטות החינוך הפרוגרסיבי, וודאי יודע כי ראיית הילד במרכז כאינדיבידואל בוחר, הינה גישה מרכזית ממנה התפצלו גישות חינוך מתקדמות.

אז מה זה “מונטסורי”?

בשיטת החינוך המונסטרי, הילד מוכוון ומודרך לבחור בעצמו מתוך סט אפשרויות, המקנות לו בטחון בתהליך הבחירה.

בניגוד לשיטות אחרות, הילד לא מוצף באפשרויות רחבות של בחירה, העלולות לייצר עומס רגשי, אלא מוכוון לייצר פעולות של בחירה מתוך מחשבה עצמאית ולאחר חקר אקטיבי של אלטרנטיבות.

אינטרקציה מעצימה לילד

כולנו נולדים עם רצון עז לבחור ,להחליט וליצור.

עם זאת, חינוך מסורתי – החינוך הקלאסי הפופולרי במוסדות בישראל, מתייחס לילד כאל אינדיבידואל שיש להדריכו וללמדו.

וזה לא טוב? לא, אבל זה לא מתאים לכל מבנה אישיות ולעיתים מנטרל במידת מה, את האפשרות ליצירה עצמאית.

אנחנו מגדלים ילדים אינדיבידואלים עם עמוד שדרה רגשי חזק:

שיטת החינוך המונטסורי עובדת על קו התפר שבין הדרכה ובחירה חופשית. אנחנו נלמד כיצד להפוך את עצמינו להורים מדריכים, המאפשרים קבלת החלטות עצמאית של הילד.

הילד משתף פעולה באופן יזום 

הידעתם? דווקא כאשר ניצבים בפנינו גבולות ברורים, היצירתיות גואה.

יצירתיות ותושיה הם תולדה של הניסיון למצוא פתרון למצב מתוך סט אפשרויות נתון.

החשיבה המונטסורית מעודדת את הילדים לחשיבה עצמאית במגוון רחב של סיטואציות ובכך מחזקת את בטחונם העצמי והופכת אותם למאושרים, עצמאיים וכתוצאה מכך – משתפי פעולה וחזקים רגשית.

שיטה פרקטית לפתרון בעיות 

שיטת החינוך המונטסורי לא מסתפקת ברקע תאורטי. למעשה, זו השיטה הפרקטית ביותר לחינוך.

תחת השיטה, נלמד לפתור מצבים יומיומיים כמו התקפי טנטרום, חוסר שיתוף פעולה, תסכול, חששות, חרדה ופחד משינוי.

רגשות שליליים אלה, מתפתחים אצל הילד בדרך כלל, כתוצאה מתיווך שגוי של ההורים במגוון סיטואציות.

נלמד לתקשר בשפת החינוך המונטסורי, נפתור בעיות אד – הוק ועל הדרך תגלו כמו הורים רבים, שהשינוי שנוצר הוא גם שינוי פנימי עמוק שלכם ההורים כבוגרים.

להיות ההורה שלא היה לנו כילדים…

להיות הורים בעידן הטכנולוגי זו משימה לא קלה. לא לימדו אותנו להיות הורים ולא לימדו אותנו להיות ערוכים לכל כך הרבה שינויים.

אותנו לא תמיד לימדו כיצד לבחור במודע, כיצד לתקשר רגשות או אפילו כיצד לזהות אותם.

נשמע מוכר?

דווקא הדבר הבסיסי ביותר כמו “מה אני מרגיש” או “מה אני רוצה” אינו תמיד מובן מאליו לילדינו (ותתפלאו – גם לנו ההורים), בפרט בעידן שפע המידע והבחירה של היום.

בקורס נלמד את הכשלים הבסיסיים שכולנו חווינו בתור ילדים ונעשה כל אחד לעצמו – מהפכה פנימית בגישה, במחשבה ובהתנהלות היומיומית, בתקשורת שלנו מול הילדים (וגם עם עצמינו).

לא מאמצים ערכים שזרים לכם

הידעתם? שיטת החינוך המונטסורי היא השיטה היחידה מבין כלל שיטות החינוך הפרוגרסיבי אשר מגובה במחקרים מדעיים.

בניגוד לגישות אחרות, שיטת החינוך המונטסורי אינה “קיצונית”, אינה מחייבת מחוייבות לעולם תוכן מסויים, לא מחייבת ולא אוסרת שימוש בצעצועים, משחקים ועזרים. נהפוך הוא – אתם תלמדו שכאשר הגישה נכונה, כל אמצעי משחק בבית כשר, ובלבד שיודעים להשתמש בו בצורה מעצימה.

האקדמיה לחינוך מונטסורי – המובילה בישראל!

האקדמיה הכשירה עד היום מאות גננות והורים בשיטת החינוך המונטסורי.

מיכל גבאי – מייסדת האקדמיה לחינוך מונטסורי –   בעלת ניסיון של עשור בחינוך מונטסורי, בהקמת גנים מונטסורים ובליווי פדגוגי.

הידעתם? רק לפני מספר חודשים (ולפני עידן הקורונה), האקדמיה  לחינוך מונטסורי הסמיכה 4 גני עירייה מונטסוריים הראשונים בישראל, כחלק ממערכת החינוך הפורמלית, בראשלצ. (לכתבה המלאה איך עשינו את זה- כאן)

לא במקרה, האנשים ששינו את העולם חונכו בשיטת מונטסורי…

מונטסורי היא שפה, שיטה ועקרון לכל החיים, שבונה את האדם כיצירתי, מוגשם, מאושר ובעל מסוגלות עצמית גבוהה.

הכירו את השיטה שתפקח את עינכם:) הצטרפו למהפכת המונטסורי בישראל!

שיטת מונטסורי

לפני למעלה ממאה שנה פיתחה מריה מונטסורי שיטת חינוך, המאפשרת לילד התפתחות וגדילה כיוצר, כיצרן וכאינדיבידואל עצמאי. מרחב הלמידה של הילד שם דגש על עזרי לימוד ייחודיים – מבוססי משחק.

ההורה והמחנך בשיטת מונטסורי מעניק כלים ללמידה עצמאית ולהעצמה של הילד. 

הבשורה של ‘שיטת מונטסורי’ היא לגדל את הילדים לחשיבה יצירתית עם עמוד שדרה רגשי חזק וכישורים חברתיים.

שיטת החינוך המונטסורי היא חוד החנית של החינוך העולמי כבר למעלה ממאה שנים. זו שיטת החינוך היחידה הבנויה על מחקרי התפתחות של ילדים ומותאמת לאופן הטבעי שבו ילדים מתנהלים ולומדים על עצמם ועל העולם, וכשאנשי חינוך נחשפים אליה ומתמחים בה, הם מרגישים ש”כך תמיד רצינו לעבוד!”

הידעתם?

ביל גייטס –  מייסד מייקרוסופט, סרגי ברין ולארי פייג’ – מייסדי גוגל, מארק צוקרברג – מייסד פייסבוק הם רק חלק מהאנשים שהתחנכו בילדותם תחת שיטת החינוך המונטסורי

מריה מונטסורי- מייסדת השיטה

מריה מונטסורי

שיטת מונטסורי נושאת את שמה של המחנכת ד”ר מריה מונטסורי, שגיבשה את שיטתה לאחר שערכה תצפיות על ילדים שלמדו בסביבת למידה חופשית. ללא הפיכות במערכות החינוך הקיימות, פיתחה מונטסורי שיטה חדשנית שנועדה לגלות את טבעו האמיתי של הילד, להתחבר אליו ולהבין את מניעי ההתנהגות שלו. 
מונטסורי קבעה עקרונות חינוכיים המאפשרים לכל מחנך והורה להבין את צורת החשיבה של הילד, ולחנך אותו בצורה מיטבית, השומרת על התכונות החשובות שלו: יצירתיות, ביטחון עצמי, יוזמה ועצמאות. 

האקדמיה לחינוך מונטסורי

האקדמיה לחינוך מונטסורי – במספרים

0
בוגרי קורסים מונטסוריים
0
קורסים מונטסוריים
0
גנים מונטסוריים

שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn

האקדמיה לחינוך מונטסורי ברשת – תנו הצצה:)

Scroll Up

הולכים על זה? קדימה >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם:

רוצים לדבר איתנו טלפונית?