מה הם עזרי הלימוד בחינוך המונטסורי
מריה מונטסורי שהייתה פסיכיאטרית ורופאת ילדים, האמינה שהנאה היא חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה. בחזונה היא ראתה סביבה חינוכית שמחזקת את הביטחון של הילד לטעות, לחקור ולתרגל באופן הדרגתי דרך משחק וגירוי החושים. גם אלו שאינם מופעלים בתהליך הקליטה של חומר לימודי חדש.
כחלק מהתפיסה המונטיסורית הקניית המיומנויות החינוכיות נובעות מתפיסת הילד כלומד עצמאי. בתוך כך, טיפוח כלל תחומי התפתחותו של הילד החל משלבי החיים הראשונים באמצעות הסביבה החינוכית, תקנה לו כלים שילוו אותו לאורך כל חייו. על מנת להטמיע את שיטות ההוראה הללו דרך יצירת העניין סביב תכני הלימוד השונים אליהם נחשף הילד, תוכננו עזרי הלמידה המונטסוריים.
הקווים המנחים לעיצוב ותכנון אביזרים אלו הם בין היתר מתן חווית למידה עצמאית ומהנה שאיננה כפויה והעצמה של יכולות הלמידה הטבעיות של הילד. כל אלו, נובעים מההבנה כי חינוך אינו רק אבן דרך במסע אל עבר רכישת השכלה אלא חוויה המעצבת את שלל תחומי החיים של כל אדם ואדם.
אביזרי הלמידה בשיטת מונטסורי הם עזרים ומשחקים שתוכננו באופן המותאם ליכולות המפתחות בילד באמצעותם ניתן לרכוש ידע ומיומנויות למידה. מקורם של עזרים אלו הם בפסיכולוגית האלמנטים, שם החלק קודם לשלם. לפי זה, יש לאמן את הילד תחילה על חלק מן הפעולה בכדי להגיע בעתיד לפעולה השלמה והמורכבת.
האביזרים מבודדים תכונה אחת הנלמדת בכל פעם, כך שמתאפשרת למידה קלה ועם זאת מאתגרת. עזרי הלמידה מעוצבים בצורה אסתטית וידידותית לילדים כאשר רובם עשויים מעץ ובעלי תחושה טבעית ונעימה.