הגישה המונטסורית מעודדת חינוך רב גילאי. הדבר מתאפשר כיוון שממילא כל ילד לומד בצורה עצמאית, בהתאם לשלב ההתפתחותי ולמוטיבציה הפנימית שלו. כמו כן, החינוך הרב גילאי שנפוץ במסגרות מונטסוריות רבות משרת את אחד מעקרונות הגישה המונטסורית על פיהם הלמידה מתבצעת באמצעות קליטה מהסביבה וחיקוי. כאשר מריה מונטסורי, מפתחת השיטה, ערכה תצפיות בילדים, היא הבחינה כי הם לומדים באמצעות חיקוי הילדים הגדולים מהם או באמצעות חיקוי המבוגרים שנמצאים בסביבתם.
הגנים המונטסורים מביאים לידי ביטוי את עקרונות השיטה בפרטים הקטנים ביותר כדי לעודד התנהלות עצמאית מצד הילדים. למשל, הכיור נמוך ולכן הם יוכלו לשטוף בכלים בעצמם. המדפים של המשחקים נמצאים בגובה הילדים, והמשחקים נגישים להם, כך שהם יכולים לקחת את המשחק שמעניין אותם ולהחזיר אותו בצורה מסודרת למקום שיסיימו לשחק בו.
הרשויות המקומיות לא נשארות אדישות למגמה ואט אט ניתן לראות בערים שונות תהליכים של הסבת גנים ממלכתיים לגנים מונטסוריים. במהלך 2018 עיריית ראשון לציון החלה בתהליך של הסבת גני עירייה לגנים מונטסוריים. בשלב ראשון הוסבו 4 גנים ונכון לכתיבת מאמר זה קיימים בראשון לציון 8 גנים מונטסוריים ממלכתיים, ו-2 בתי ספר ממלכתיים המפעילים כיתות מונטסוריות – חט"צ אמנויות ובית הספר "רקפות".
חינוך מונטסורי בבתי ספר
ברחבי הארץ נפתחים להם עוד ועוד בתי ספר מונטסוריים מכל הסוגים ועבור כל שכבות האוכולסייה: מעורב דתי חילוני וכו', ובמקביל נפתחות כיתות מונטסוריות בתוך בית ספר כדי לאפשר להורים לבחור עבור ילדיהם חינוך מונטסורי מבלי לעבור בית ספר. לדוגמא בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא "החופש להיות" שהוקם בשנת 2019 מכיל כיתות מונטיסוריות רב גילאיות בהם תלמידי כיתות א'-ג'/ד'-ו' ילמדו באותה הכיתה
לסיכום, אי אפשר להתעלם מכך שהחינוך המונטסורי שפותח ע"י מריה מונטסורי אי שם בשנת 1899 מקבל בשנים האחרונות "זריקת עידוד" משמעותית בישראל שגורמת להורים ואנשי חינוך בכל רחבי הארץ לפנות לגישה המונטסורית.